mati itu rahsia..tetapi ianya pasti

Tuesday, February 5, 2013

aku bukan siapa siapa...

Allah beri hujan..untuk apa??|
Allah beri matahari untuk apa??
Allah beri bulan untuk apa??
Allah beri bintang untuk apa??
Allah beri ribut untuk apa???
Allah beri banjir untuk apa??
Allah beri kemarau untuk apa???
Allah beri pelangi untuk apa??
Allah beri rezki untuk apa??
Allah beri kejayaan untuk apa??
Allah beri hati untuk apa??
Allah beri mata untuk apa??
Allah beri telinga untuk apa??
Allah beri tangan untuk apa??
Allah beri kaki untuk apa??
Allah beri segalanya untuk apa??segala galanya...
ade hikmah disebalik pemberian Allah..ade kepentingannya..ada keindahannya..
alangkah ruginya kalau kita buta dan tidak bersyukur pada pemberiaan allah...
begitu juga aku...
setiap yang hadir pada diriku adalah pemberiaan Allah..
aku bukan siapa siapa..
aku tidak sesempurna Rasullullah..
aku tidak seperti al hafiz al-quran yang tabah mengenali setiap isinya...
aku tidak punya apa-apa..
aku hanyalah aku...
yang sering diuji oleh maha pencipta..
yang ingin merasakan sedikit kebahagian..
sedikit kegembiraan..
sedikit perhargaan..
sedikit perhatian..
doaku hanya sendiri...diaminkan kan ku sendiri..
doaku hanyalah padaMu ya Allah..
aku hanya bergantung harap kepadaMu..
setiap yang engkau hadirkan adalah ujian bagiku..kerana ku tahu di dalam ujian mu tersembunyi seribu kebahagian..
aku bukan siapa siapa..
aku hanya hamba padaMu..
biarlah beribu kata aku lafazkan...tiada siapa yang mendengar..
tapi aku tahu engkau maha mengetahui..
engkau sahaja tempat ku melepaskan kesedihan ku..
kerana aku adalah aku..
biarlah rosak hatiku kerana dunia ini..tp janganlah engkau rosakkan jiwaku bagi mendekati Mu..
jika engkau tahu jiwaku akan pergi dariMu...engkau ambillah aku sebelum aku jauh dariMu ya Allah...
sesungguhnya ujianMu amat berat bagiku...
tetapi dengan hadirnya segala pemberian dariMu..aku tabah melalui segalanya..
mudah mudahan engkau sentiasa disisiku...
amin ya rabb..amin ya rabb..amin ya rabb

                                                                               

No comments:

Post a Comment