mati itu rahsia..tetapi ianya pasti

Wednesday, January 16, 2013

doa insan yang terhina

doa meminta kehidupan dari hamba yang hina...kehidupan seharian kehidupan masa lalu yang banyaakkkkkk mewarnai hari2 seseorang tu...perkenalan,..perpisahan semuanya telah ditetapkan...begitu jgk dengan aku yang x tahu arah tuju yang telah ditentukan oleh tuhan ke atasku...dulunya tuhan telah pertemukan dengan pelbagai jenis orang yang aku tak tahu isi hatinya...aku merayu agr dibalas segala perbuatan ke atas mereka...tapi akhirnya hanya seksaan dan kepedihan yang diterima...apakan daya..aku hanya seorang hamba yang hina yang tidal layak meminta kebaikan keatas diriku sebb sentiasa memalingkan muka kepadaNYA....ya allah..sungguh besar dosaku terhadapmu...sehingga engkau menunjukkan seksaan mu terhadapku...aku mencari jalan yang terbaik untukku...dan akhirnya engkau pertemukan aku dengan seseorang yang tiada langsung cacat celanya dimataku...kesempurnaan dia dimataku memberikan sedikit cahaya kepada ku...pada mulanya dia hanyalah seorang insan yang tiada makna bgku..insan yang hanya membntu dalam mengeluarkan aku dari kegelapan....dalam perkenalan antara aku dan dia...tidak pernah terkeluar dari hati ku ingin menjadikan dia kawan bagiku...kekasih bagiku..isteri bagiku....tiada status antara kami...tapi lama kelamaan...engkau yang maha mengetahui ya allah..engkau maha berkuasa..engkau yang menjadikan segalanya...engkau jadikan sesuatu tanpa aku minta dan tanpa aku sedari mengapa...aku dalam kebingungan memikirkan kenapa terjadi semua ini....tiada status,tiada jalinan tapi engkau mengerakkan hati dan lidahku melamar dia sebagai bidadari ku..apakah yang engkau rahsiakan kepadaku ya allah..engkau menguji kedua dua hati dengan ujian yang tak pernah aku fikirkan...tapi kepercayaanku kepadamu adalah kekuatan ku ya allah...aku yakin dengan perjalanan yang telah engkau takdirkan...setiap harapan yang hadir adalah doa ku terhadapmu ya allah...tapi siapalah aku dimatamu....insan yang hina ingin meminta kepada tuhannya....ya allah ya tuhan ku...aku mnyerahkan segala jiwa dan ragaku kepadamu ya allah..hanya engkau yang maha mengetahui ya allah..dan engkau jauhkan lah segala fitnah bagi ku..segala cerita yang menjadikan aku hina dimatamu ya allahhh...aku bermohon ya allah..
---------------apa yang berlaku keatas kita sebenarnya telah tertulis dalam lauh mahfuz---------------------

Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang aku maka (jawablah) bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepadaKu maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah) Aku dan hendaklah mereka beriman kepadaKu agar mereka selalu berada dalam kebenaran.
(Surah al-Baqarah: ayat 186).

No comments:

Post a Comment